Domainers får kalla fötter?

Det var ett bra tag sedan jag skrev något. Det beror på att jag har så mycket att göra på mitt fasta jobb att jag inte orkar med att skriva långa blogginlägg.

Har börjat märka av en dålig trend på säljforumen. Det börjar nästan reas ut premiumnamn på flertal sajter. Så frågan jag ställer till mig själv är, är namnet numera meninglöst eller har alla domainers fått kalla fötter?

En orsak som det har tjatats om gång på gång är att sökmotorerna inte tar sån stor vikt numera vid namnet och det stämmer visserligen, men jag hävdar ändå att namnet har en stor betydelse. Vad många glömmer är hur viktigt det är med brandingen med.

Jag har sett bra exempel på branding där större företag har använt ett premiumnamn och sedan skapat en viralsajt för att lansera sina produkter. Dom har alltså skapat parallell sajt som dom sedan använder som marknadsföringskanal. Det hela handlar bara om hur bra fantasi och kreativitet man har. Att bara slänga 100.000 på reklam går visserligen, men det är en kort investering.

Så nu till frågan, är det något mer jag har missat med domäner eller har flera fått kalla fötter?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *